View Single Post
Old 18-01-2013, 15:56   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
Default Re: Norwegian - mest punktlig? En bløff...?

Herregud .. dette har vært gjort i alle selskaper jeg har jobbet, unntatt der de militære har stått med atomur ... imidlertid skal det en del parametere på plass før dette blir gjort, og totaleffekten er minimal. Men selvfølgelig - du vipper en og annen flight innen de magiske to eller 15 minuttene .. Bevisstheten er nok langt større også på de to enn når du er 15 minutter forsinket. Per selskapets definisjon er du forsinket når du er over 1/2/3 minutter etter blokktid .. dette er forskjellig fra selskap til selskap. SK/WF har 2 minutters tolerance. Er du 14 eller 16 minutter forsinket må du etter selskapenes regler uansett forklare deg, så bevissthetheten her er ikke så fremtredende og for de rundt flyet er det ett fett.

For en 737NG må lasterom og passasjerdør være lukket samt bremsene released for at ACARS skal registrere 'offblock'. I ATA dyttet vi innimellom to meter bakover for vi lastet de siste koffertene ... dette var 'lovlig' prosedyre, dog uoffisiell
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote