Quote:
Originally Posted by LN-TIB
Ingen steder kommer det frem hva kostnaden er. Hvordan kan noen mene (ser bort fra WF folket  ) at man skal kunne regne et anbud basert på dette?
|
Hvem mener du burde gjort mer for å få kostnadene på bordet?
DAT, Field, Samf.dep eller Widerøe?
Hvis
DAT virkelig var interessert i å få utstyret installert og regnet det inn i sitt anbud, så burde de vel gjort mer enn bare å sende en e-post til Field som de får svar på 2 måneder senere, og deretter ikke følger opp igjen før i januar 2013? Hvorfor har de ikke gått inn i en mer konkret dialg med Field for å danne seg et bilde av kostnader, installasjonstid osv? Da ville de kanskje hatt en bedre sak i retten også hvis det da hadde vist seg at noen stakk kjepper i hjulene, slik noen her inne mener.
Hvis
DAT virkelig var interessert i både SCAT og kompassystemer, så er det overraskende at de faktisk ikke har jobbet mer proaktivt i etterkant av Lofoten-anbudet. På meg virker det som om de ikke har vært interessert å ta disse kostnadene, og i stedet har satset på å få en kjennelse fra retten om at anbudet og kravene er ugyldige.