Så… Bare for å ha gjort det, selv om unge herr Robertaas har gjort det før. Fly fra
PPT-
BOB - An uneventful experience.
Flight nr 6:
PPT-BOB
Air Tahiti ATR72
Flight VT424, free seating
Bongo-Bongo class
OK, folkens. Dette er rainy season. Det finnes sikkert klokere tider å reise hit på. Men når sant skal sies så tenker jeg at Bora Bora er et av verdens flotteste steder i solskinn. Da er det også flottest i regn. imidlertid betyr det også at i tropisk pøsregn kan oversiktsbilder av fly tatt på tarmac utelukkes.
I tropene er det viktig med tilførsel av veske. Mange fokuserer, i mine øyne, alt for mye for veske til kroppen. Da glemmer man at sjelen svetter like mye i varmen. Uten tilførsel til begge forsvinner lett magien.
Derfor er dette obligatorisk før avgang fra Papeete FAAA Airport.
Det ble i og for seg også gjentatt et par ganger da jeg hadde svært god tid. Iblant er innsjekkingskøen nemlig betydelig her, og de lar seg ikke så lett stresse (de som sjekker folk inn).
Flyet var en ATR72. De fleste har sett slike, og innvendig var det egentlig ikke noe særlig å si om. Det lignet på en god gammel Cimber
ATR om jeg skal være ærlig.
Normalt får man noe juice ombord, men pga veldig turbulent vær var det ikke det denne turen. Man følte imidlertid virkelig at man fløy. Pilotene rattet og styrte svært aktivt rundt skyformasjoner og greier. Det ristet betydelig og nok til at man angret den siste runden med sjelesuppe.
Men omsider fikk man landet og tisset.
På terminalen stod det tre veldig entusiastiske karer med Four Seasons trøyer og ventet. "Helloooooo Mr. fnate… Welcome back. Welcome home!!! We have the same Fnatheim ready for you as last time". Så fulgte en 15 minutters båttur i en klassisk trebåt med plenty av koppholdere og stor motor.
Med andre ord har jeg noe å fortsette med imorgen...