View Single Post
Old 15-01-2013, 21:20   #16
Peppep
ScanFlyer Gold

Default Re: Hvordan få mest mulig reise ut av pengene

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Nå er ikke du i en situasjon der du kan definere hva som innbærer livskvalitet for folk. For noen er det å dra jorden rundt på kjipeklasse, for noen er det å være sammen med familie og venner. Og for noen er det faktisk å kjøpe den bilen man ønsker, selv om den koster 100 000kr mer enn et fult bruktbart alternativ.
Er ikke det essensen i tråden? Noen har råd til hus, hytte, bil, båt, røyk og alkohol pluss reise i premiumklasser. Mange har ikke det, og da prioriterer man ulikt.

Trådstarter kommer med velmente råd for de som verdsetter reising fremfor en del annet. Det trenger ikke å være i kjipeklasse, jeg har planlagt en kombinasjon av turer fremover, både foran og bak i bussen. Hadde jeg hatt bil, hadde kanskje alle turene vært i økonomi i stedet. Synes det er underlig at mange tilsynelatende har så sterke meninger om dette, det er vel bare å gå videre til neste tråd om det ikke passer for deg.

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Peppep - vi står på hver vår side av jorda og roper på henholdsvis urdu og grønlandsk til hverandre. Du skjønner ikke hvor jeg vil, og jeg skjønner iallefall ikke hva du vil fram til. Så da sier vi oss ferdige nå
Jeg ser da klart og tydelig hvor du vil, men synes ikke argumentasjonen holder vann på noen som helst måte. For eksempel at du ikke engang kan vise til et eneste av punktene som skulle tilsi at livet blir kjedelig, eller uforenelig med venner/familie.

Last edited by Peppep; 15-01-2013 at 21:24.
Peppep is offline   Reply With Quote