Takk for ekstra informasjon. Noe av dette står allerede i beskrivelsen til videoen, men jeg skal utvide med det som mangler
Ifløge en tidligere oppdatering på
denne siden ble dessverre N590HG hugget opp våren 2008 ("Broken up Opa Locka by 4.2.08" sto det for en stund siden). Den er derfor ikke lenger på survivor-listen.
Interessant nok er fortsatt to av Fred Olsen-maskinene flygedyktige. Her er oversikten så langt jeg har greid å finne ut:
LN-
FOG (cn 1143): Flygedyktig, flyr som C-FYYJ i Conair
LN-FOH (cn 1145): Flygedyktig, flyr som C-GLBA i Buffalo Airways
LN-FOI (cn 2005): Hugget opp i Coventry mellom 2003 og 2005, cockpiten solgt på e-bay og bevart ved Ferrymead Historic Park, Christchurch, New Zealand
LN-FOL (cn 1116): Hugget opp i Coventry juli 2011
LN-FON (cn 1128): 2008: "After several years of being stored at Coventry this one eventually succumbed to the scrapman with just the cockpit section remaining."
LN-
FOO (cn 1098): Som nevnt, solgt som N590HG men hugget opp rundt februar 2008