Del VI | Tokyo
Oi, det var lenge siden! Jeg har dessverre ikke hatt tid de siste månedene til å skrive videre grunnet en relativt hektisk høst med skole og eksamener. Men nå som juleferien er i gang så skal jeg prøve å skrive den ferdig
Hvor var vi? Ah, Tokyo ja…. Hvis det er ett sted man må besøke, så må det være Tokyo. En fantastisk by på alle måter, så forskjellig fra Norge (og alle andre steder for den saks skyld).
Ordentlig køsystem til bussene utenfor terminalen med oppmerkede linjer og ’verter’ som ropte opp og viste vei til riktig buss. Hvis det å ta bussen alltid hadde vært like sivilisert, ville det vært en fryd! Selve turen inn til Shinjuku tok sin tid, men etter hvert som vi nærmet oss Tokyo ble det litt mer å se på. Stoppestedene ble vist på en skjerm i bussen og det var ikke noe problem å finne ut når man skulle av. Som dere sikket vet så er hotell i Tokyo relativt dyrt. Skulle så gjerne ha valgt et ’High-End’ hotell, men studentbudsjettet og Mastercard har sine grenser, tro det eller ei. Valget falt derfor på Keio Plaza rett ovenfor Tokyo Metropolitan Government Building. Beliggenheten var uslåelig etter mine kriterier. Kort gange til Shinjuku Station som tar deg ut i hele verden (kan det virke som)
Fikk rom i 37. etasje med kjempeutsikt. Rommet må kunne sies å være stort i Tokyo-sammenheng og hadde mer enn nok av plass til en person. Det var i tillegg gratis kablet internett på rommet. Var storfornøyd med Keio Plaza og servicen og vennligheten til personalet var upåklagelig. Kan anbefales!
Panorama av rommet.
Det var allerede blitt mørt ved ankomst så jeg valgte å slappe av på rommet og ta en tidlig kveld. Neste morgen skinte solen. Perfekt for en liten tur i parken for å se på blomstringen som allerede var i full gang. Resten av oppholdet i Tokyo ble brukt på litt shopping, myyyye gåing og sightseeing. Nå følger noen bilder fra oppholdet og jeg lar de tale for seg…
Utsikten fra rommet en tidlig morgen, typ 04:00(!)
Man kunne ikke reise hele veien til Tokyo uten å ta bilde av noen automater!
Keio Plaza Hotel sett utenifra
’Welcome to Shinjyuku!’
Blomstring
Fra toppen av Tokyo Metropolitan Government Building. Flott utsikt herfra og man får virkelig et inntrykk av hvor stort Tokyo faktisk er.
Dessverre så var det vanskelig å se Mt. Fuji. For de som ser godt, kan man så vidt skimte det
Undertegnede unner seg litt is
Imperial Palace East Gardens er et must
Måtte selvfølgelig besøke Sony sitt utstillingssenter i Ginza
Stemningsbilde, kveld
Shibuya
Venter på å krysse kanskje verdens mest berømte fotgjengerovergang
Jeg fant en koselig thairestaurant like i nærheten av hotellet som serverte kjempegod mat. Alle middagene ble spist her.
Kort sagt: Tokyo er en meget spennende by med så utrolig mye å oppleve. De få dagene jeg tilbrakte der var ikke nok og jeg håper virkelig at jeg får sjansen til å komme tilbake hit.
Gjenstår:
HND-
PEK NH B772 C
Beijing
PEK-
ZRH LX A343 F
Zürich
ZRH-
FRA-
OSL LH A320/A321 C