View Single Post
Old 16-12-2012, 02:32   #1
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Default København - Ørland(et) - Værnes

Neida, dere ser ikke feil. Go-around i kveld på SK fra CPH til TRD... så vi landet på Ørlandet (eller, "nødlandet", som sidemannen sa til kjerringa).

Ble stående i omtrent to timer, og fikk bl.a. tanket opp både fly og passasjerer, før vi gjorde nytt forsøk på å lande på TRD. Det hører til med historien at ved enda en go-around hadde kapteinen fått instrukser om å returnere til CPH - dere kan vel se for dere reaksjonen i kabinen!

Jeg må si jeg ble imponert over flykapteinens besluttsomhet og måten han tok seg av passasjerer som "bor like rundt hjørnet" og "godt kan hoppe av her altså!" på. Stjerne i margen også til flyvertinna som var 'passive' men som gikk inn i tjeneste umiddelbart for å støtte kollegene sine... Veldig bra, SAS!

Ved forsøk nr. to, på det som må være Norges korteste flyvning, nemlig OLA-TRD, gikk det derimot bra, og alle kom seg hjem - om enn litt forsinket. Tax-freen var til og med åpen!

Jeg noterer OLA i loggen
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	OLA.jpg
Views:	728
Size:	83.6 KB
ID:	33539  

Last edited by Everest; 16-12-2012 at 18:07. Reason: Litt halvdårlige formuleringer kl. 3 på morningen!
Everest is offline   Reply With Quote