Da var nok en Norgestur overstått .... det store høydepunktet var 747-8 mellom Frankfurt og Washington på hjemreisen .. men resten kan også nevnes kort.
Del 1 - Utreisen
Lufthansa A330-300
ATL-
FRA
Lufthansa A320-200
FRA-
OSL
SAS 737-700 (x-BU)
OSL-
TRD
Widerøe DHC-8-100
TRD-
MJF
Avreise var 'som vanlig' fra
ATL's nye internasjonale terminal. Det var god plass på Lufthansa's A330-300 og jeg fikk sete allerede ved innsjekk. Passbook var allerede testet og funnet fungerende.
Avreise på skarp rute og etter en kort taksetur dro vi avgårde inn i mørket. Etter å ha nådd cruisehøyde, var det klart or den obligatoriske G&T og fordypelse i den nyeste smussliteraturen mottatt via iTunes dagen før ..
Serviceopplegget er standard Lufthansa og varierer lite ... dama som hadde gangen min, kom etterhvert trekkende med duk og forrett ...
.. og hovedrett. Kjøttbiten var mør og ekstremt velsmakende! I det hele tatt synes maten å ha gått igjennom en stor oppgradering. Frokosten var imidlertid mager ..
Etter en lang spasertur endte jeg opp omtrent rett under der jeg startet og ble belønnet med bussreise ut til A320'en som skulle ta meg opp til
OSL.
Frokosten på
FRA-
OSL var helt grei .. avgang og ankomst på skarp rute. ikke særlig mer å si om det. Var mentalt forberedt på både snestorm, freezing fog og det som verre var, men på
OSL var det fredelig og rolig og ingen uregelmessigheter. Det var derfor godt å fastslå at alt var som normalt og at mine prioritytaggede kofferter kom rullende nesten sist ... Men jeg hadde god tid til forbindelsen nordover, så det var ikke noe problem for meg.
Turen videre nordover gikk smertefritt, og igjen på skarp rute. Som vanlig fikk jeg noen minutter på Møsjoen International til å nyte den friske luften før drosjen kom. Et behagelig lite velkomstrituale.