View Single Post
Old 04-12-2012, 10:53   #10
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Alle SAS-passagerer kan benytte Fast Track i CPH (men kun den 24. december)

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Nei du, det har jeg ikke noe tall på, tro det eller ei. Får spørre tilbake da, hvor mange reiser på julaften fra CPH, siden du mener det er et problem
La oss si det kun er 3 personer som innen en gitt tidsrom skal gjennom sikkerhetskontrollen. Hvilken fordel vil det da ha for disse om det står "Fast track" over køen de står i? Køen blir da ikke raskere av at det står "Fast track", den blir raskere kun om kapasiteten der er større enn den andel reisende som går der skulle tilsi.

Om halvparten av de reisende går gjennom Fast track og de har like mange sluser så blir det altså hipp som happ hvilken kø man velger. På OSL har jeg opplevd at Fast track har tatt over dobbelt så lang tid som den vanlige køen. Skiltet gir altså ingen magisk effekt i seg selv.

Jeg ser jeg stadig blir feiltolket til å mene det blir veldig lange køer juleaften. Det tror jeg ikke, folk vil antagelig gå rett gjennom. Og det på begge køene. Var målet å demonstrere at Fast track ikke er raskere?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 04-12-2012 at 10:55.
robertaas is offline   Reply With Quote