Har klart å bestille en billett til Bruce Springsteen sin konsert i Nijmegen den 22/6, og sitter nå og kikker på fly. Det enkleste ser ut til å være å fly til
AMS og ta tog derfra. Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot å fly via-via, men her vil jeg helst komme meg fram så raskt og billig som mulig - med visse forbehold
KLM flyr altså direkte og forholdsvis biillig. Under tusenlappen hver veg, til ganske fornuftige tider. Jeg har midlertid ingen status hos de i juni (har FB Gold nå, men der finnes vel ikke engang soft landing?).
Med status hos både *A (Gold) og OW (Sapphire) er de selvsagt å foretrekke.
Har mest lyst til å fly BA hjem, og der er tidene og prisene greie nok (sist jeg sjekket, hverfall).
Jeg er altså ute etter en enveisbillett, helst med ankomst
AMS før klokken 14.
SAS kan fly meg via
CPH for 2399 (dyrt) fra
OSL klokken 06:20
Lufthansa har to muligheter, som jeg forsåvidt kan booke for UA-miles, så der betyr ikke prisen noe. De har midlertid enten avgang 06:25, elller en 45-minutters connection i
FRA. Avgangstiden på den ene frister ikke, og det gjør heller ikke connectiontiden på den andre

.
KLM skal ha over 4600 for en enveisbillett (Jeg vet man kan booke t/r og "kaste" returen, men "klarer" av en eller annen grunn ikke det

)
Så da lurte jeg på, om det er noen som evt. har noen andre tips, som jeg evt. ikke har fått med meg? Bør ikke være i Nijmegen noe særlig senere enn 15/16-tiden. Trenger selvsagt ikke være via
AMS, men jeg kommer ikke på noe lurere (
DUS virket litt mer kronglete med tog, f.eks.)
Hjem igjen lurer jeg på om jeg skal fly BA fra
AMS eller
RTM. Noen som vet om det er "enkelt" å komme seg til
RTM?