Fly
Fant ut at jeg skulle gå over til Milage Plus for ett år siden da jeg skulle ha flere turer til Karibien med Continental som ville gitt elendig uttelling på EB. Trodde jeg hadde gull i MP innen sikte, men brant meg på endring av opptjeningsperiode og endring til mindre poeng for flighter i og fra Europa med andre. Gikk så tilbake til EB og klarte bare videreføre sølv der. Det blir antagelig bare sølv der i år igjen. Avhengig av hva jeg finner på resten av året vil kanskje gull være innen rekkevidde, men jeg vil neppe ta noen ekstra reiser i 2013 for å sikre gull med EB for 2014 da jeg regner med at
SAS er i enda større økonomiske problemer da. Vil derimot satse på å ta ut flere bonusreiser.
Har endel poeng i andre programmer og vil satse på å ta ut bonusreiser der også. Noen status ligger det ikke ann til der.
Hotell
Tror jeg allerede har sikret gull hos HilonHonors frem til 2014, finner vel snart ut av det. Det er bra awards så jeg vil antagelig sikre fornying til 2015 om man igjen poster en lur link for rask opptjening.
Platinum hos Accor vil gå ut, men det er verdiløst så det vil jeg ikke bry med med.
Gull som jeg overraskende fikk hos Marriott/Ritz Carlton frem til 2014 vil jeg bruke litt om det passer, men vil ikke gjøre noe spesielt for fornying med mindre jeg finner en veldig enkel snarvei.