Likker sikker som DY/SK-diskusjonen er NO/SE/DK-debatten. Så følger det en innenriks regionkrangel. Av og til er flyprat.no herlig forutsigbar
Jeg stemmer "ja" til flere ruter fra der jeg er til dit jeg vil!
SAS' økonomi er underordnet mine egen bekvemmelighet.
Sidenote: Også jeg hadde håpet på noe spennede ut fra
TOS, f.eks en materute til
CPH. Det bor forsåvidt endel mennesker i Tromsø, men byen er kjemisk fritt for oppland. Selv om det er noe feed fra finnmark (her er det jo ennå færre sjeler) og noe fra nordre nordland, er det likevel ikke rare befolkningsgrunnlaget.
Samtidig er det riktig langt til større hubber i sør. KLM hadde f.eks trolig startet ruten til
AMS allerede om det hadde vært halvparten så langt å fly. Antar at flytiden til
CPH hadde vært om lag 2 og 1/2 time, det er ganske lang tur i en
CRJ.
Det som selvfølgelig kan endre situasjonen er den forholdsvis store befolkningsøkningen Tromsø opplever samt etableringen av bedrifter/kontorer med utstrakt reiseaktivitet. Aker Solution alene kommer nok til å medføre en økning i produksjonen av reiseregninger i byen, andre aktører i olje-/oljerelatert produksjon kan ytterligere forsterke dette. DONG Energy har eksempelvis nylig etablert seg gjennom oppkjøp.
Time will show.
Mest sannsynlig er vel at DY oppretter en Alicante-rute, dog.