Quote:
Originally Posted by Wahoo
Hmm...dette høres jo bra ut på papiret.
Problemet med dette er at med mindre SAS øker rutetilbudet med 15% vil man jo ha 15% for mange piloter.....!
Nå var det jo en del nye ruter på gang, men neppe i nærheten av 15% økt produksjon?
Ett annet spørsmål er jo om man har materiell til å øke produksjonen med 15% rimelig raskt og om det
finnes lønnsomme ruter å sette dem på.. .
Denne løsningen vil med andre ord ta lenger tid å implementere enn lønnskutt og således koste mer enn lønnskutt.
på kort sikt.
Alternativt kan man si opp piloter, men det er vel lite populært..
W
|
...En annen negativ effekt av å flytte kuttene fra lønn til produktivitet er jo at pensjonen
vel er regnet ut fra lønnen. Dermed vil høyere lønn også føre til at pensjonskostnadene også
vil øke i forhold til det opprinnelige forslaget. Og da går man vel på en sprekk der og i.o.m at
man ikke lenger er produktiv etter at man er gått av med pensjon...
W