Quote:
Originally Posted by tiemand
SAS ledelsen har kalkulert inn den økonomiske kostnaden ved å krisemaksimere. Når man fortellet markedet at det ikke er sikkert at man flyr på mandag og at man anbefaler kunder å kjøpe med konkursforsikring så bortfaller store deler av billettsalget over natten. Ikke litt, slik som SAS forteller, men massivt. Det vet alle som har kjennskap til materien.
Ved å krisemaksimere på den måten har man sendt det kraftigste mulige signal til alle fagforeningene i SAS og gambler på at foreningene blir skremt nok til å godta tilbudet.
|
Spörsmalet er jo om det virker eller om man ikke skrekker om de banker som stiller med lan-garantier. En sjef som ikke har huset sitt i orden er ingen god og sikkert lan-mottaker...
Sa snart om banker og leie-selskaper mister troen, sa snart er det over. Da en GECAS, BBAM eller ILFC begynner a trekke sine fly, sa vil de andre snart fölge etter. Domino effekt...