View Single Post
Old 16-11-2012, 23:00   #17
mindsweeper
ScanFlyer Blue

Default Re: Favoritt vs hat-flyplasser

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
LEAST FAVOURITE:

1. Denver International Airport (DEN)
Gammel, skitten, dårlige fasiliteter, uoversiktlig, altfor store avstander, kjipe togreiser mellom terminalene (og togmusikken... "dong digidongdigidongdigidong. We have arriiiiiived at your destinaaaaation"). Rett og slett kjip på alt
Denne skjønner jeg ikke. Jeg er på DEN 3-4 ganger årlig, det er vel en av de enkleste flyplassene å finne frem på (blandt de av noe størrelse) i USA.

Flyplassen åpnet i 1994, 4 år før OSL, så den er ikke så gammel som du sier, skitten og slitt kjenner jeg meg heller ikke igjen i.

Det jeg savner på DEN er en SkyTeam lounge, jeg flyr oftest Delta inn og ut og ender da heller opp i en av barene som det sant nok ikke er for mange av på hver terminal.

Toget derimot er jo kult, dingdongen forteller deg - 'jepp, nå er jeg i Denver'. Har du forresten lagt merke til vindmøllekunsten i tunellen til toget?

Flyplassen drives delvis av solpaneler, har et tak som matcher fjellene rundt for å ikke ruve for mye i terrenget.

Ikke på topplisten min, men langt fra bunnen.

Beste:

1. ATL - Hovedsaklig pga loungene til Delta, har hatt mange lange layovers her som går helt greit pga store muligheter til variasjon. I tillegg har du Budweiser Brewhouse (gamle Heineken bar) for de av oss som fortsatt liker å ta en blås, og rett ned rulletrappa ligger Dunkin Donuts som jeg har stående bestilling fra guttungen på hver gang jeg er innom.
2. AMS - Kanskje fordi jeg er gjennom her to ganger i uken, men også fordi den er enkel å navigere på samt har ok fasiliteter om man må være her en stund
3. YVR - Lite som slår kanadisk gjestfrihet, kombiner dette med asiatisk courtesy i loungen så blir det veldig bra.

Værste:

1. CDG - Say no more
2. LHR - Kjedelig, uoversiktlig og lange transportetapper om man må / vil bevege seg mellom terminalene
3. YVR - Jepp, både på best og worst lista, worst pga USA immigration, dette må være det værste stedet å reise til USA gjennom. Aldri har jeg noen problemer inn i USA om det er MSP, ATL, JFK, EWR, DTW, LAX eller andre... men her... Skal jeg fly hjem fra YVR via SEA er det ofte "please step aside and wait in line behind that door..." og fullt avhør om hvorfor jeg skal til Seattle når jeg sier jeg skal til Norge. Ikke mye forståelse for at det er av og til slik at raskeste vei hjem går via SEA, hva skal du i Seattle; "skal bare i transit", hvor lenge skal du være i Seattle; "to timer", hvorfor skal du til Seattle for bare to timer; "fordi jeg har en connection der", hvorfor flyr du ikke direkte; "fordi dette er raskere", hva skal du i Seattle... osv. Jeg tror de gutta som jobber i US immigration på YVR hater at de jobber i Canada og har bestemt seg for å gjøre det ekkelt for de som reiser også.

Last edited by mindsweeper; 17-11-2012 at 00:51.
mindsweeper is offline   Reply With Quote