Quote:
Originally Posted by FlyHi
Problemet er heller ikke primært per diems eller løn, som medier (og mange andre) altid fokuserer på.
|
Jeg er litt usikker på om det er noe poeng i å svare en som alltid avslutter sine postinger med å fastslå at jeg sikkert ikke forstår, ettersom jeg jobbet med begge bena på bakken, men jeg prøver allikevel.
Det jeg først og fremst reagerte på var få frihelger. Hvordan er dette i forhold til i dag? Det slår meg også som ganske tett med 5/3, men jeg vet ikke hvor vanlig dette er i resten av Europa.
De øvrige vilkårene ser, for meg, ikke urimelige ut isolert sett. Det som er vanskelig å vurdere er jo hvor stor den reelle lønsnedgangen blir i en jobb der en betydelig andel av lønna er ulike tillegg og man ikke kjenner de gamle satsene.
Pensjonsavsnittet oppfatter jeg som rimelig klart, selv om størrelsen på innskuddet ikke er nevnt. Det kan hende det er fordi jeg nylig har vært gjennom ei pensjonsendring og har en del informasjon fra den gangen. Jeg leser det også som at det ikke blir endringer for kabin i Sverige og Danmark, men det stemmer kanskje ikke?