Quote:
Originally Posted by jefi99
Jamen det er muligt at der er "en stor andel" nordmænd som "oplever" det som unødvendigt at flyve via CPH. Men jeg oplever også en meget stor andel af nordmænd, som ikke bor i nærheden af OSL, som foretrækker at flyve via andre lufthavne end OSL, i hvert fald når de skal hjem fra udlandet.
|
Quote:
Originally Posted by CRJ900
Men det er jo sant. Det er en stor andel nordmenn som opplever det som unødvendig å skulle fly via København når man kunne flydd direkte fra enten Gardermoen eller sin aktuelle hjemby.
|
Så du mener at
SAS burde operere som et punkt-til-punkt-selskap ut fra flyplasser i Norge? Spørs hvor stort grunnlaget rundt om i Europa og verden er "fra den aktuelle hjemby" uten hubvirksomhet, enten det gjelder
KRS,
BGO,
OSL eller
MOL.
Siden
SAS er i media for tiden er det nok av
OSL-patrioter som utnytter sjansen til å gjøre et poeng ut av at de ønsker seg flere direkteruter ut fra lokalflyplassen på Jessheim, og skyver gjerne resten av Norge foran seg, selv om, som jefi99 sier, mange nordmenn bryr seg nøkken om rutetilbudet fra
OSL. Takke meg til
CPH, forhåpentligvis også i framtida. Syns det er en riktig hyggelig flyplass
Quote:
Originally Posted by CRJ900
Og det er vel ikke rent sjeldent det har blitt poengtert i forumet her også at det for IC ville vært mer liv laga å ha hub på OSL enn i CPH og på ARN...
|
Hvorfor det? Er vel hverken spesielt mye større grunnlag verken lokalt eller med transfer i
OSL enn i
CPH (
ARN har vel riktignok noe større lokalmarked). Dessuten er intraeuropeisk vel så viktig for
SAS, og der er
CPH eneste logiske plassering av en hub siden
OSL og
ARN ligger langt oppi granskauen fra kontinentet.
AMS-
CPH-
WAW er for eksempel ei logisk rute. Hvor mange europeere hadde derimot giddet å fly
AMS-
OSL/
ARN-
WAW? Det er jo en kjempeomvei.