View Single Post
Old 15-11-2012, 04:02   #10
annmag
Newcomer

Default Re: Fra Georgetown til Manaus

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
En tilbakemelding på hvordan du løste det
Dette har egentlig være en liten nøtt å finne ut av. Jeg befinner meg nå på Grenada, og skal ta meg til Brasil (Manaus i første omgang). Alle søkemotorer for flyreiser har enten sendt meg opp til Miami, eller bortom Panama + et par andre steder underveis. Noe som nesten uten unntak ville tatt meg fra 1-2 døgn til en helt hinsides pris.

Årsaken er at karibiens folk knapt reiser sydover - de reiser til Usa, Canada eller England. Men pga arbeidsinnvandring fra Guyana (de får vaskejobber som arbeidsledige karibiere ikke vil ha) så er det flyrute til Guyana, dvs. man må bytte fly på Trinidad.

Uansett så samsvarer det å reise i retning sydover litt mer med fornuften min, så derfor booket jeg billett Grenada-Georgetown for noen dager siden. Regner med å få et fly videre til Manaus i Brasil, men det er mulig jeg må ta buss. Er for så vidt interessant det, men jeg har ikke pakket for det på denne turen. Bussen ned til Brasils grense går på grusvei gjennom regnskogen og tar rundt 20 timer. Helt greit det også. Mer ugreit var det at bagasjerommet under bussen var så fullt av hull at all bagasje var farget rød av våt sand. Men nå vet jeg jo det, så da får jeg kjøpe en presenning før jeg reiser herfra til å surre rundt kofferten. Er grantert ikke mulig å få kjøpt presenning i Georgetown. Er ikke mye å få kjøpt på Grenada heller, men håper jeg får tak i presenning. Utrolig hvor enkelt vi har det i Norge, hvor vi bare kan stikke på butikken og kjøpe det vi vil ha.

(Dette ble en kjempeavsporing....dere får ha meg unnskyldt).
annmag is offline   Reply With Quote