View Single Post
Old 14-11-2012, 18:17   #878
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Er det noen grunn til å tro at de økonomiske forholdene i SAS ikke er særdeles kritiske, og at massive grep må gjennomføres? Hva er den alternative løsningen fra de som ikke vil skrive under på dette? Tror man kanskje at myndighetene ikke vil la selskapet gå konkurs, og at de derfor uansett reddes? Dette dreier seg neppe om Richard Gustafson og hans lønn. Det handler om overlevelse , eller ikke, for SAS. De norske og svenske foreningene synes å ha forstått dette alvoret, selv om de opplagt ikke er glade for dette.
- Nei, påstår heller ikke det.
- Alternativ er sparken eller veldig lav lønn i forhold til resten av bransjen.
- Nei, ikke påstått det heller. Er overbevist om at de fleste er innbefattet med det også. SAS kan erstattes med FR, og (i følge flere her inne) gjøre en like god eller bedre jobb en SAS noen sinne har gjort i Skandinavia.

Det jeg prøver å poengtere er at medias ensidige krisemaksimering og "ryktespredning" av info basert på rykter (flertallet), får frie tøyler og får en omfattende spalteplass på forsidene. Det er greit å bli orientert om situasjonen mtp. om man skal vente til mandag ved kjøp av billetter, slik at man slipper evt. ekstrajobbe med kredittkortselskap og/eller forsikringsselskap.

Missforstå meg rett, jeg tror du skjønner hva jeg mener

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline