View Single Post
Old 13-11-2012, 16:45   #741
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Quote:
Originally Posted by SE-AER View Post
1. Hva går disse besparelsene ut på i sånn fall, siden du tydeligvis har bedre besparingsforslag? Hvorfor ikke kommunisere disse forslagene til ledelsen?

2. Hvordan vil betingelsene for de SAS-ansatte bli med de nye forslagene som ledelsen har presentert denne uken? Vil de bli dårligere enn hos konkurrenter som f eks DY, LH, KLM og BA? Hvis ikke; er det noen særlig grunn til hvorfor ansatte i SAS skal ha bedre betingelser enn hos konkurrentene?
Vilkårene har jeg ikke lyst til at lægge frem offentligt - det har jeg intet mandat til. Jeg kender ikke alle disse selskabers vilkår i deltaljer, men ud fra den information jeg har fra bekendte de forskellige steder og ellers har set/hørt, så vil de nye SAS vilkår klart komme til at lægge i bunden - ihvertfald når vi taler kabinen. Jeg tror DY kunne få rigtig mange gode medarbejdere lige nu, hvis de ville ansatte folk til faste stillinger og ikke kun på kontrakt eller via vikarbureauer.

Fagforeningerne har helt sikkert også andre forslag - og dem har de jo sagt at de gerne vil tale med ledelsen om. Ledelsen har dog endnu ikke taget imod opfordringen til at mødes til forhandling.