Quote:
Originally Posted by Hypern
Så kan man jo spekulere i framtiden til Norwegian om SAS går konkurs. Norwegian begynner etterhvert å få så mange ruter at de kan begynne å oppføre seg som et nettverksselskap (allerede i dag tilbys jo transit innenfor Norwegians eget nettverk).
|
DY har i dag et nettverk og frekvenser som gjør at de kan konkurrere godt med de andre etablerte selskapene. Allikevel er de litt for rigide til at jeg ville ønsket å bruke DY som leverandør, spesielt når utestasjonene håndteres av personale med null handlingsrom og fleksibilitet. Jeg har hørt litt for mange historier om denied boarding, problemer med ombooking og problemer med kanselleringer til at jeg ville valgt DY når jeg har en tight schedule.
DU tror jeg ikke (i dagens form) vil være et godt alternativ for forretningsreisende, og det er vel heller ikke intensjonen til Norwegian. Tilbudet i Economy er konkurransedyktig og godt for fritidsreisende, og vil være et greit alternativ også for meg selv på ferie. Premium-produktet (som vi har fått presentert nå) er imidlertid alt for dårlig - og til en alt for høy pris. Flott for tanten som vil ha litt mer komfort på ferien, men ikke helt tilpasset de med en travel kalender som skal på jobb rett etter flyturen.