Quote:
Originally Posted by FlyHi
Talknusere eller statistikere kan sikker finde en eller anden statistik de kan bruge lang tid på at få til at sige noget andet - men det ændrer ikke på at folk der oplever det på egen krop hver dag og har mange tusinde timers erfaring i luften klart ser en forværring.
|
Poenget med en noe mer objektiv statistikkilde er jo å identifisere hvor stort problem dette er. At folk som rapporterer her inne om hvor slitsomt det er tror jeg egentlig få stiller spørsmålstegn ved.
Mitt eget spørsmål er
hvor utbredt dette er, og indikasjonene her inne er vel at dette er et større problem nå enn før. Statistikk kan selvsagt brukes til så mangt, og jeg har sett tilstrekkelig mange dårlig utformede spørreundersøkelser til at jeg ikke kjøper konklusjonene fra disse som objektive sannheter før jeg har sett bakgrunnsmaterialet (spørreskjema og svar). Årsaken til at man ønsker å bruke statistikk er jo for å belegge hvorvidt dette er et gjennomgående og stort problem, for selv om enkeltstående vitnesbyrder er informative så vil normalt lovgivere ønske mer grunnleggende gjennomgang.
Det er nokså opplagt for meg og sikkert de fleste andre her at det må være forferdelig slitsomt med ordninger som spilt duty, og jeg har heller ingen problemer med å forstå at 14 timer på jobb er lenge.