View Single Post
Old 11-11-2012, 12:45   #525
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Quote:
Originally Posted by Syndicate View Post
Københavns lufthavn tjener stort på SAS, så de ville miste store indtægter om SAS forsvinder. Der vil selvfølgelig komme mange nye selskaber til, men den transfer trafik SAS idag genererer vil ikke blive genoprettet på kort sikt.
Nye selskaber vil sikkert kræve billigere slottider osv. om de skal åbne ruter ud af CPH
Det er klart at flyplassene tjener penger på flyselskapene, men i forbindelse med uttalelsen OSL, ARN og CPH har ikke råd til å miste inntekter så forstår jeg ikke relevansen for om SASs situasjon. Ja, de vil tape penger på dette, men de har vel ikke noen direkte innflytelse over prosessen. Det var mitt poeng.

Som VC-10 skriver så tror jeg også ikke er slik at det er mange som ønsker at SAS skal gå konkurs, men noen mener nok at SAS slik det fremstår i dag er dømt til å tape i det lange løp. Selv ville min reisevirksomhet blitt betydelig mer komplisert og tidkrevende om SAS forsvant og ble erstattet av et selskap som ikke er et nettverksselskap, så jeg håper virkelig at de klarer å få orden på ting.
TOS is offline