View Single Post
Old 11-11-2012, 09:35   #220
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Jeg er personlig litt skeptisk om DY kan lykke med dette modellen som de har sett opp na pa langruter.

Ja, er er grisebillig med startspriser pa 1.000 NOK. Men den store spörsmal blir til slutten om de far den riktige prismiks til stede, dvs om de ogsa klarer a selge nok dyre billetter. Og eksakt dette kan vaere vanskelig, fordi produkt spiller en litt annen rulle pa longhaul enn pa shorthaul. Her snakker vi ikke om hvilked fly de flyr, men pa 8 timers turer ma du spise/drikke noe og du sikkert vil ha bagasje med deg. Her ligger paradoxon. Dette hva gir Norwegian medvind pa shorthaul vil gi dem motvind pa langruter.

Den annen ting er jo at ingen av de konkurrenter vil sitte stille og glede seg over DU sitt inntok i marked. Jeg forventer at UA, SK, TG og de andre vil svare og senke sine priser. Og dermed smelter pris-fordelen for Norwegian enda mere, samtidlig som de andre tilbyr en bedre produkt med daglige frekvenser. Jeg tror denne parten kan virkelig knekke DU.

Jeg forstar at derfor ikke helt den hysteri som har blitt i de siste dagene. Vi far se hva star til slutt under streken. Hysk at selv en Air Asia ikke fikk KUL-LGW til a ga i pluss. Og dette har flere grunner enn at de brukte en gammelt dyrt fly...