Quote:
Originally Posted by sail4fun
hva med cargo ,seter alene blir vel feil
|
Ikke nødvendigvis - vet ikke hvordan business casen til Norwegian ser ut... F.eks. har ikke FR cargo på sine 1500 daglige ruter, med noen få unntak av kister mellom
STN og
NOC og noe
AOG non-revenue cargo. Med et halvårsresultat etter skatt på 596 mill. €, så er kanskje ikke cargo en avgjørende navlestreng? Jeg vil iallefall strekke meg så langt som å påstå at det kommer helt an på forretningsmodellen, og cargo er ikke alltid så veldig lønnsomt hvis man ikke har egen cargo håndtering på bakken... CASM vil være høyere på en hvilken som helst 777 sammenlignet med en 787 med samme antall seter.
Jeg tror at DU lett kan ha en lønnsom modell uten cargo, men om de så skulle ha en cargomodell inne i budsjettet sitt vil de jo ha et bedre utgangspunkt enn TG med sine helt nye 787'er.
ANA rapporterer om 21% fuelsave på langrute sammenlignet med f.eks 767-300ER.