Quote:
Originally Posted by OEH
Det jeg er mer spent på enn luftfuktigheten ombord i "Dreamlineren" er støynivået. Jeg har alltid opplevd Boeing sine fly som mer bråkete enn Airbussene. Dette gjelder både 320 vs. 737, A330 vs. B777 og ikke minst A380 vs. B744 (det siste ikke så sammenlignbart iom. aldersforskjellen på de to typene.
Støynivået er for meg den viktigste faktoren når det kommer til opplevelse av behagelig eller ikke behagelig ombord i et fly.
|
Jeg merker ikke forskjell på 744 og A380, selv om den siste visstnok skulle være et fremskritt når det gjelder passasjerkomfort. Jeg ville aldri betalt mer eller tatt en omvei for å fly sistnevnte, og jeg tror ikke så mange gidder å gjøre det for 787 når den har blitt litt mer dagligdags heller. Non-stop flighter er selvsagt et salgsargument, mens de som tror at 787 kommer til å gi merkbart bedre komfort nok kommer til å bli skuffet. Det er flyselskapets valg av sete-layout som er styrende, ikke om flyet kommer fra A eller B, heter 3 eller 7.
Det blir som 10-åringen som kom ombord i A380 og det første han så var La Premiere "
WOW, Mom, I LOVE Airbus". Man kommer fort ned på jorden og ser at det bare er nok et fly som flyr fra A til B.