View Single Post
Old 10-11-2012, 14:51   #196
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Var inne å så på seter på produsentens side. Der hadde de tre ulike økonomiseter. Mulig jeg så feil, men så ut som at DY sine seter var de "billigste" siden ryggen ikke kunne tas bakover. Disse setene var anbefalt for flyvninger inntil fire timer. Om det er disse setene tror jeg det ikke hjelper så mye med bling bling i taket "persienner" på vinduene. Har vel prøvd alt dette "nye fantastiske" på Dreamliner når jeg har flydd 747-8.
Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Nå har ikke jeg vært i en enda, men følgende skal gjøre turen mer komfortabel;

Kompositt skroget gjør at man kan ha større trykkforskjell ute/inne. I cruise
vil man befinne seg på 6000 fot i kabinen mot rundt 8000 som er vanlig ellers.
Dette medfører mindre sjanse for hodepine, øye-irritasjon, hoste, forkjølelse,
svimmelhet og utslitthet.
Luftfuktigheten blir kontrollert som gir mindre tørr hud og sprukkne lepper.
Filtreringssystemer som gir luften inne bedre kvalitet, spesielt på bakken. Mindre
lukt og forrurensninger.
Lyssystem som gjør overgangen mellom tidssoner bedre. Kabinen oppleves også lysere
og mer romslig. Systemer som kan forrutse og minske effektene av turbulens.
Mindre støy.

Dette sammen med kortere reisetid vil gjøre at man føler seg mer uthvilt når man kommer fram.
Hvor mye kan man selvsagt diskutere og det er sikkert individuelt, men at det har en betydning er åpenbar.

De som mener noe annet jobber antagelig i ett selskap som ikke kommer til å få dette flyet med det første

W
Nå har jeg aldri opplevd noen av de symptomene du nevner Wahoo og når de antagelig som Chriscross sier har valgt de billigste setene, så har jeg mine tvil om hvor komfortabelt dette såkalte overhypa superflyet til DY vil være. Ja jeg veit at 787 er det siste og mest moderne på markedet, men Kjos har jo hypa dette langt oppe i skyene.
Smaken er som baken, den er delt så trur jeg holder meg til QR inntil vidre.
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote