View Single Post
Old 10-11-2012, 07:59   #182
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Quote:
Originally Posted by Skuggenheimer View Post
Som sjebnens ironi er det fryktelig lurt at et selskap som i likhet med feks SAS som er bankorotto(i beste fall unngås med nødskrik) selger unna topproduktet sitt til en slikk og ingenting. Det lukter ikke akkurat butikk el bedre inntjening av å selge unna noe som man gjerne taper penger på evt gå i null. Man kan lure på hva som rører seg, i for meg, et meget business minded produkt til nesten en pris av ikke noe. Aeroflot ok de har tung historikk og tildels beskyttede "dealer" med staten, så at de kan surfe på lave priser og ok produkt er forståelig.

Norwegian LH vil iflg mine spådommer også ta godt tak fra HEL når også Finnair må legge inn årene om ca 2 år. Her får de markedsrettigheter som er gull verdt på Asia som vil gjøre bare selskapet ennå større og markant, jeg vil tippe, også internasjonalt.. Det er morro og se hvordan noen får til business mens andre sendrektige selskaper(bla de nevnte) med for mye stor stas i fortiden går nedenom og hjem. Utilpasningsdyktighet svarer seg lite i dagens og ennå mer fremtidens flymarked. Skribenter som FlyHi etc mener jeg enten er helt innelåst i sin egen boble evt i mildeste form ikke er villig til, i virkelighetens verden, ta innover seg de åpenbare konsekvenser en mer liberal og tildels mindre statlig styrt fly danske seg må tilpasse. Realitycheck ok?

Det er stor stas for meg idag med et norsk selskap som knuser sine konkurenter med såvidt bravor som hittentil beviselig kan sees(sorte kontra blodrøde tall). LH satsingen til Norwegian kan ikke annet en lykkes med tanke på at de møter motstandere i sin egen lekegrind som enten er insolvente el vil straks bli det. Norwegian LH vil fylle sin fly med normale kunder som ikke er nødt til å ha dette som jeg er så fri og kaller fordyrende luksusgoder. Det å fly idag er kun i min verden å anse som en nødvendighet og ikke noe som er så fryktelig stas. At noen forts er villig til å kjøpe svindyre business billetter til sine ansatte fremstår for meg som en gåte. En gåte jeg aldri har fått svar på. Det går helt fint å sitte en 7-8 timer el mer uten å måtte legge seg helt nedpå. Har kjøpt 3 slynger t/r jfk på sommer/sensommer til behagelig pris for å sitte fremst tom. Mye billigere en det avlegs business konseptet nevnte selskap fremdeles skal tviholde på..

Dette blir bra å lykke til på ferden Norwegian selv om noen syns det er som å banne i kirken..
Man ønsker gjerne Norwegian Lykke til , men man må kunne ta to steg tilbake , eller helikopeterview om man vil.
Man tjener neppe penger på hverken 2, 3, eller 8 maskiner, så her går det noen år før man kommer i + selv med thai crew og 787 som i følge Kjos vel produserer fuel ?
At DY har blitt like store som SAS på hjemmebane kan man på minst 2 måter takke den Norske og til dels de skandinaviske stater for.
I Norge så har man jo i tillegge til å utvise svært dårlig eierskap i alle fall siden 2001 også kneblet SAS til ikke kunne bruke hele produktet i Norge.

DY sitt forsøk på verdensherredømme med både langrute og baser utenfor
vuggen i Norge er 2 store risikosatsninger , men det har vel ligger i kortene med de backorders de har av maskiner , eller trodde man at de skulle til 100% fly normenn til sydenlandet ?

Å skulle møte UA og THAI er ikke det samme som et kneblet SAS her hjemme.

De er jo helt klart at majoriteten av de som har orgasme her inne , lovpriser 31" ikke har skulle på jobb i andre enden av en lang flytur.

Bare for litt balanse.
sail4fun is offline   Reply With Quote