View Single Post
Old 09-11-2012, 11:26   #138
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det vil vel vise seg. Det er iallefall ikke en god sammenlikning å sammenlikne andre selskapers lavsesong priser mot DYs høysesong priser, men at DY kommer til å ta betalt det de mener markedet er villig til å betale det tror jeg du har rett i. Hvor mye billigere DY blir i gjennomsnitt gjenstår vel å se.
Da billettene ble lagt ut, hadde Norwegian samme pris på ALLE avganger - lavsesong som høysesong. Jeg var inne på sidene deres kl. 11.00 før Kjos hadde sagt ett ord på pressekonferansen - før forsiden var oppdatert, før omtalen i media og før folk begynte å strømme til nettsidene. Etter hvert som salget tok seg opp viste det seg at antallet billetter til laveste pris var forskjellig avhengig av sesong, noe som er helt naturlig. Men det gir ikke mening å sammenlikne Norwegians kampanjebilletter på lanseringsdagen med ordinære billetter hos andre selskaper. Derfor prøvde jeg å få frem at SAS la seg 7-800 kr. over Norwegian da de lanserte Oslo-New York, men så har selvsagt prisene blitt skrudd opp etter hvert som ruten har "satt seg" i markedet. Det vil forhåpentligvis skje hos Norwegian og en sammenlikning over tid vil være mer interessant. Selv synes jeg dette blir utrolig spennende - men de må få opp prisnivået om de skal tjene penger.

Last edited by FlightDeck; 09-11-2012 at 11:30.
FlightDeck is offline   Reply With Quote