Quote:
Originally Posted by FlightDeck
Man må regne med litt billigere billetter i forbindelse med lansering av slike ruter. Du kan ikke sammenlikne lanseringsprisene til Norwegian med ordinære priser hos f.eks. Lufthansa. En bedre sammenlikning er at Norwegian legger seg ca. 7-800 kr. billigere enn det SAS gjorde da deres Oslo-New York direkterute ble lansert. Selv fløy jeg med Lufthansa og United til samme pris som det Norwegian tilbyr i februar. At man kan fly for under 2000 kr. til USA i sommermånedene med Norwegian er selvsagt et unntak, bare se hvordan prisene har utviklet seg på Midddelhavsrutene i høysesongen. Her klarer Norwegian å pumpe mye mer ut av passasjerene.
|
Det vil vel vise seg. Det er iallefall ikke en god sammenlikning å sammenlikne andre selskapers lavsesong priser mot DYs høysesong priser, men at DY kommer til å ta betalt det de mener markedet er villig til å betale det tror jeg du har rett i. Hvor mye billigere DY blir i gjennomsnitt gjenstår vel å se.