View Single Post
Old 09-11-2012, 07:28   #119
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det er jo personer som har skrevet i denne tråden som hevder at DYs priser som de har fått kjøpt billett for er halve prisen av det andre selskaper tilbyr som kampanjepriser i høysesongen. Det er selvsagt ikke slik at alle får denne lave prisen, men ikke alle får laveste pris hos de andre heller. Jeg kjenner ikke så godt til prisbildet over til NYC, men jeg sitter med et inntrykk av at de gode tilbudene fra f.eks. LH har vel stort sett vært på høst/vinter (sjekk av noen tilfeldige datoer i juli så har LH priser t/r NYC til drøyt 7000,-, SAS enda ca 1000,- dyrere enn dette, mens DY har priser ekskl. alt til rundt 4500,-. Legger man så til baggasje og mat så blir det vel en del hundrelapper dyrere, men skal en familie på 4 reise på tur så blir det en viss forskjell i pris). At DY ikke selger seg for billig tror jeg man skal regne med.

Det neste spørsmålet er vel om forskjellen i komfort er veldig stor i DYs disfavør om man sammenlikner med economy class hos andre selskaper. Skal man reise business class så er nok ikke DY noen match uansett.
Man må regne med litt billigere billetter i forbindelse med lansering av slike ruter. Du kan ikke sammenlikne lanseringsprisene til Norwegian med ordinære priser hos f.eks. Lufthansa. En bedre sammenlikning er at Norwegian legger seg ca. 7-800 kr. billigere enn det SAS gjorde da deres Oslo-New York direkterute ble lansert. Selv fløy jeg med Lufthansa og United til samme pris som det Norwegian tilbyr i februar. At man kan fly for under 2000 kr. til USA i sommermånedene med Norwegian er selvsagt et unntak, bare se hvordan prisene har utviklet seg på Midddelhavsrutene i høysesongen. Her klarer Norwegian å pumpe mye mer ut av passasjerene.

Last edited by FlightDeck; 09-11-2012 at 07:58.
FlightDeck is online now   Reply With Quote