View Single Post
Old 08-11-2012, 23:44   #96
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ser man på argumentene som Tommy777 skriver for å velge andre reiseleverandører enn DY, så er de ganske mange og gode (etter min mening). DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

Det har ikke noe med holdninger å gjøre, jeg lurer bare på hvilken (rasjonell) vurdering som ligger bak.
Det er jo personer som har skrevet i denne tråden som hevder at DYs priser som de har fått kjøpt billett for er halve prisen av det andre selskaper tilbyr som kampanjepriser i høysesongen. Det er selvsagt ikke slik at alle får denne lave prisen, men ikke alle får laveste pris hos de andre heller. Jeg kjenner ikke så godt til prisbildet over til NYC, men jeg sitter med et inntrykk av at de gode tilbudene fra f.eks. LH har vel stort sett vært på høst/vinter (sjekk av noen tilfeldige datoer i juli så har LH priser t/r NYC til drøyt 7000,-, SAS enda ca 1000,- dyrere enn dette, mens DY har priser ekskl. alt til rundt 4500,-. Legger man så til baggasje og mat så blir det vel en del hundrelapper dyrere, men skal en familie på 4 reise på tur så blir det en viss forskjell i pris). At DY ikke selger seg for billig tror jeg man skal regne med.

Det neste spørsmålet er vel om forskjellen i komfort er veldig stor i DYs disfavør om man sammenlikner med economy class hos andre selskaper. Skal man reise business class så er nok ikke DY noen match uansett.

Last edited by TOS; 08-11-2012 at 23:56.
TOS is offline   Reply With Quote