View Single Post
Old 08-11-2012, 20:45   #68
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Men igen - de får sikkert success med det. Nordmænd elsker at se deres "eget navn og flag" på halen af et fly - og er jo igennem årene blevet "overbevist" om at Kjos altid er billigst - uanset hvad der så ellers er sandheden. DY er også sluppet rigtigt godt fra at bilde folk ind at de nu får fly, der vel nærmest ikke bruger brændstof og bliver rene luksusoplevelser ombord når det gælder komfort. Det værste er at folk rent faktisk tror på det.

Jeg kjenner ikke igjen det du beskriver. Nordmenn elsker nok ikke Norwegian mer enn skandinaver elskere SAS.
Noen tror nok at folk ikke forsår noen verdens ting. At alle andre enn en selv er dumme. Og at dersom de velger noe annet enn en selv, så er det fordi de ikke vet bedre. En slik holdning har kostet flere selskaper dyrt.

Jeg reiser gjerne til USA for en billig penge jeg. I en splitter ny Dreamliner som jeg VET bruker mindre drivstoff enn eldre fly. Men jeg vet også at den ikke går på luft. Jeg vet at det ikke er noen luksusopplevelse ombord. Det vet jeg at det heller ikke er på konkurrentene, på den klassen jeg reiser på.

Folk over hele verden er glad i å handle billig. IKEA finnes i mange land. Og de gjør det bra.

Ditt innlegg gir et inntrykk at du er en bitter mann. Det er mulig jeg tar feil.

IMM