Quote:
Originally posted by Scanor
Quote:
Originally posted by OEH
Tja, forsinkelser kan få ganske store konsekvenser, så helt urimelig synes jeg vel ikke det ville vært med litt kompensasjon.
|
Siden du mener at en skal ha kompensasjon så regner jeg med at du ikke har noe problem å betale for den fordelen ?? Si at vi legger på billettprisen med 500 Kr hver vei ? du får 500 kr i kompensasjon hvis flyet er mer en si 30 min forsinket,gjelder naturligvis ikke med forhold utenfor vår kontrol (vær etc)...
Fornøgd ?
|
Poenget er at kjøper man en flybillett til en avgang kl.08.00, og flyet ikke går før kl. 09.30 (for å ta et eksempel), så har man ikke fått det man har betalt for.
Da synes jeg ikke en kompensasjon er urimelig. Jeg snakker ikke nødvendigvis om store summer, men i det minste en matbong og eller et beløp opp til en viss grense for det tapet man er påført.
Slik det er nå får man jo ikke en liten matbit en gang. For litt siden skulle jeg med SASBraathens til Ålesund, men pga. tåke kunne man ikke lande der og gikk til Molde i stedet. en forsinkelse på ganske mange timer, inkl. en slitsom buss og ferjetur. I den situasjonen synes jeg en matbit hadde vært greit som en liten kompensasjon, men neida, ingenting.
For dårlig, synes jeg.