View Single Post
Old 31-10-2012, 22:12   #303
Wahoo
ScanFlyer Molded

Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Quote:
Originally Posted by Nick Figaretto View Post
Jammenherrejeminidamann. Om et selskap "skal gå konkurs" eller ikke er da ikke noe man "mener" eller "ikke mener".
Nå er det jo slik at ett selskap i teorien ALDRI trenger å gå konkurs, bare man
er så heldig å ha eiere som er villige til å spytte inn penger til evig tid.

Poenget med denne tråden er vel heller om det har noen HENSIKT å putte mer penger inn
i SAS da det er stor sannsynlighet for at de vil fortsette å slite pga av de forpliktelsene de ikke
kommer seg ut av pluss en hel del andre fundamentale problemer man ikke blir kvitt i en håndvending.
At SAS skulle klare seg uten tilførsel av kapital er det velfå som har tro på.

derfor, som skattebetalere/aksjonærer føler vel mange her at det er "vi" som evt "sponser" dette gildet,
og at det antagelig finnes langt bedre formål å bruke skattepenger på. Og det er det jaggu lov å mene noe om.
Klarer man derimot mot formodning å finne private investorer som mener det er håp så er det vel ingenting
som er bedre enn det, men jeg mener altså at staten nå har gjort mer enn nok, og SAS selv altfor lite og altfor sent.

Nå må SAS selv, og da mener jeg alle, ledelse og ansatte ta ansvar for egen framtid. Det blir spennende
å se hva som kommer ut av de ulike forhandlingene, men jeg må innrømme at jeg ikke er veldig
optimist når en fagforening allerede nå går ut å flagger at lønnskutt er uaktuelt.

W
Wahoo is offline