Tusen takk for tilbakemeldinger
Quote:
Originally Posted by Basse-HAU
Nå vet jeg ikke om Eurobonus gjør dette, men flere av bonusprogrammene har vel status match, slik at du får gull fordeler i deres program i 1år.
|
Kan du utdype dette litt?
Mener du at hvis man har feks gull i ett program så får man også gullstatus om man melder seg inn i et annet?
Quote:
Jeg ville vurdert Eurobonus om du stort sett reiser i economy.
Det gir 100% opptjening med SK og UA. Da kommer du deg ganske mange plasser. Det er også lett å nå gullstatus nå ettersom det kun krever 45.000 poeng. En annen ting er at siden det er "Norsk" er det mange flere måter å bygge på poengene med AmEx (om man er storforbruker) eller Trumf Visa. Brukerfordelen blir også mye større ettersom de har mange direkteruter ut av Norge, og bruk av poeng til uttak i business er ikke så galt. Mange kampanjer har de også.
BA Executive Club gir også 100% opptjening. Men de er ikke statusbyggende. Det er forferdelig vanskelig å bygge status på BA ved å reise economy. Economy extra er riktignok noe annet. Da får du silver (med lounge access etter 3 returns til USA). Men i economy hadde jeg styrt unna BA og OW generelt.
Selv hadde jeg valgt Eurobonus uten å blunke.
|
Er allerede EB medlem, dog kun Basic, så jeg heller nok i den retningen. Endringen i bonusopptjening tidligere i år er et veldig godt insentiv.