View Single Post
Old 20-10-2012, 04:32   #56
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Tja mange av mine trader venner er spente på disse ryktene som oppsto på "flybussen". Selv har jeg holdt meg langt unna flyselskap siden Norwegian aksjen var flott å selge etter å ha kjøpt mange mange i etableringsfasen for en slikk og ingenting:-)

SAS kan klare spareprogrammet sitt hvis de implementerer Blue1 i produksjonen sin til vesentlig lavere betingelser for ansatte en det som hersker i moderselskapet og vips har selskapet en meget gunstig utgangsposisjon hvis de kan klare å få produksjonen under disses vinger. Jeg er rett fra leveren og ønsker å tjene penger på aksjer hvis mulig - kanskje på sikt SAS aksje kunne bli attraktivt igjen. Aldri mix business og følelser:-)

Tenk long haul piloter til under 1 mill i året(samme som Norwegian LH sine). Bortsett fra å være dyrere idag en de fleste andre har ikke SAS så mange fortrinn - særlig ikke på C klasse som er ganske slitt og stadig vekk er det seter som ikke virker helt ned til laveste liggegrad(senest for 1 uke siden fra PEK). Fikk noe sjokolade så klagde ikke men har skjedd litt for ofte at de fine innstillingene ikke virker på C setene..