Tja mange av mine trader venner er spente på disse ryktene som oppsto på "flybussen". Selv har jeg holdt meg langt unna flyselskap siden Norwegian aksjen var flott å selge etter å ha kjøpt mange mange i etableringsfasen for en slikk og ingenting:-)
SAS kan klare spareprogrammet sitt hvis de implementerer Blue1 i produksjonen sin til vesentlig lavere betingelser for ansatte en det som hersker i moderselskapet og vips har selskapet en meget gunstig utgangsposisjon hvis de kan klare å få produksjonen under disses vinger. Jeg er rett fra leveren og ønsker å tjene penger på aksjer hvis mulig - kanskje på sikt
SAS aksje kunne bli attraktivt igjen. Aldri mix business og følelser:-)
Tenk long haul piloter til under 1 mill i året(samme som Norwegian LH sine). Bortsett fra å være dyrere idag en de fleste andre har ikke
SAS så mange fortrinn - særlig ikke på C klasse som er ganske slitt og stadig vekk er det seter som ikke virker helt ned til laveste liggegrad(senest for 1 uke siden fra
PEK). Fikk noe sjokolade så klagde ikke men har skjedd litt for ofte at de fine innstillingene ikke virker på C setene..