Quote:
Originally Posted by Wahoo
eller gir dere rett å slett blaffen i de tusenvis av kolleger dere har som mister jobben
|
Det er ikke pilotisk korrekt(:-) tok du den? haha, tørr humor, i know) å si det,
MEN JEG GIR BLAFFEN, til en viss grad.
Jeg har ingen intensjon om å arbeide gratis/betale for å jobbe for at Gud og hvermann skal bli pilot!
På 90-tallet gikk tusenvis av piloter arbeidsledige, (bla. kjørte veldig mange taxi i Oslo) pga manglende jobber. Da snakker vi opptil 8-10 ÅR uten pilotjobb. Mange ga seg helt, andre fortsatte å samle timer ved siden av jobben, og fikk tilslutt komme inn i "det gode selskap", som det faktisk var på den tiden, hvertfall i Norge.
Men din tankegang om at alle piloter(som gruppe) skal fly "gratis", slik at alle kan få jobb, hører hjemme i gode gamle sovjet(eller kanskje nord-korea.)
Du nevner glanstiden på 60-70-80-tallet med PanAm etc, men det er jo DU som er desillusjonert når du argumenterer som om det fortsatt er slik.
I svært mange av dine innlegg virker du ekstremt bitter og misunnelig, og sjalusien skinner tydelig igjennom. (Du er ikke den eneste, hvorpå kanskje dette forumet er det nærmeste dere kom inn i cockpit?)
Hva denne bitterheten kommer av er det vel bare du som vet, men når du argumenterer ut fra din egen feiloppfatning om bransjen blir det vanskelig å ta deg seriøst.
"I reject your reality and substitute my own"
- Adam Savage, Mythbuster
PS. Før du antar at jeg sitter på en trone med ræ** full av gryn, så vær klar over at jeg er en ung pilot og en av de første som ville mistet jobben ved evt nedskjæringer...