View Single Post
Old 17-10-2012, 23:19   #1142
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Det spørs vel litt hvem man spør i Norwegian om de har rekrutteringsproblemer el ikke:-) Kanskje det kommer litt an på hvilken fløy av ansatte i NAX man kan forhøre seg med(for/imot satsingen)..

Tror de her inne som mener disse vilkårene som Norwegian long haul tilbyr er dårlig må tenke seg om igjen. Hva i all verden er det som rettferdiggjør et avsindig høyt lønnsnivå når selskapene går fryktelig dårlig. Noen her inne nevner at kinesiske selskap tilbyr US200K(tax paid). Ja det gjør de sikkert nå men ikke så lenge hvis Norwegian long haul satsing blir en suksess(da kommer nok fort andre selskaper også etter i samme segmentet). Bransjen er i endring og jeg tror long haul står for tur - ikke imorgen men det kommer(og ja jeg vet om at det har vært noen spede forsøk tidligere).

Ingen grunn til at piloter skal tjene så mye som noen synes å forsvare her inne(mange andre har også dyre lån til sin utdannelse og et stort ansvar i jobben sin) og at noen pensjonister fra andre selskap(SAS også kanskje) har lyst til å fly litt til skjønner jeg godt. Min far, forsvaret - SAS - forsvaret, savner det ihvertfall.. Farlig å blande business og følelser - ihvertfall er det som oftest dårlig business..