Etter å ha studert litt omkring bedre restauranter i Istanbul, fant jeg etter hvert ut at Mikla var den som kunne passe meg best. Med flott utsikt, moderne meny og ikke minst en slags tyrkisk-skandinavisk stil, da restauranten er drevet av en svensk-tyrker, virket fristende og spennende. Bestilte bord i god tid.
Hadde bord allerede kl 1900, for tenkte "å gjøre byen" litt etterpå. Det skulle være en bar i etasjen over, men denne var stengt, så det ble en dry martini til utsikten i stedet. Det jeg trodde skulle være et hotspot - ja, så var jeg alene i 10 minutter før andre gjester kom.
Beklager veldig at en gammel iPhone er brukt til å ta bilder med her. De yter på ingen måte kokkene rettferdighet. Men men...
Utsikten er det ikke noe å si på:
2012-div 105 by
DrSBUS, on Flickr
Knekkebrød, dry martini og etter hvert en musserende tyrkisk mens jeg studerte menyen:
2012-div 110 by
DrSBUS, on Flickr
Hadde allerede valgt meg ut (fra nettet) Tasting Menu, da den virket greit - og ikke minst så var det ellers bare et treretters alternativ, og mye av det samme gikk igjen der. Tok også medfølgende og svært spennende vinmeny med viner fra Tyrkia, nesten alle fra Anatolia.