Quote:
Originally Posted by LN-CGJ
Ja, mulig 750.000kr er "knapper og glansbilder" for deg, men for mange er det en uoppnåelig årslønn. Ser i tillegg at rating er dekket mot binding. Så da er det utdannelse og forsikring som man må dekke selv, noe som er vanlig i mange yrker..
Tror disse kapteinene også har startet ett sted, så kanskje bedre å brette opp armene enn å stange hodet?
|
Hvis du sammenligner med hva disse "pensjonistene" tjente i de "tradisjonelle" selskapene de kommer fra, var nok lønnen de hadde dobbelt av summen du nevner og vel så det, og det er her kjernen til det hele ligger. Mange av de som er lenger nede på aspirerer mot lønningene disse "pensjonistene" hadde og det er nok få av disse "pensjonistene" som vil skjule fakta at de tjente gode penger i sitt "tradisjonelle" selskap. De samme "pensjonistene" kan gjerne ha vært godt engasjert i fagforeninger som kjempet med nebb og klør for å holde på makten, imperiene og lønningene og langet ut i sterke ordelag mot den "store styggedommen" som er disse lavprisselskapene.
Det de nå gjør er å undergrave det de neste generasjoner har aspirert mot (nemlig "pensjonistenes" lønnsnivå og livsstil) ved å godta disse, til sammenligning, "lavtlønte" kontraktene som en slags hobby for å spe på pensjonen og kanskje også den svært generøse sluttpakken de tok hvis de gikk av med tidlig pensjon i.f.m. nedskjæringer.
Så, som en ofte kan få intrykk av her, det med at de nyutdannede og de med lite erfaring undergraver et helt arbeidsmarked ved å godta "lavtlønte" kontrakter, er sannelig en sannhet med modifikasjoner. Det er like mye de på toppen av hierarkiet som er årsaken ved at de vil gjøre noe for gøy (f.eks. prøve seg i en B787 for å si at de har gjort det også) og så få betalt for det. Betalingen "pensjonistene" får er ikke relevant for dem da de har nok av penger stukket bort her og der fra før av og så lenge det dekker evt. utgifter ved pendling etc. spiller det ingen rolle.