View Single Post
Old 12-10-2012, 19:06   #18
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Default Re: Nytt stort SAS sparprogram

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Høyre krever (nok en gang) at Norge selger seg ut av SAS:

http://e24.no/boers-og-finans/hoeyre...l-sas/20285936
Selge seg ut til hvem? Er det noen som er interessert i å kjøpe(ja vet om tidligere spekulasjoner fra LH)? Min spådom er at ikke den rødgrønne regjeringen tør å spytte mer penger inn i SAS systemet til ingen nytte og ihvertfall ikke før et valgår. Får de borgerlige makta etter dette valget så ligger nok SAS sett fra norsk side tynt an.

Alt går for tregt i SAS dessverre. Det er for mange kokker og for mye søl. Som den eneste norske i SAS hovedledelse uttalte i et intervju for ikke så lenge siden så var hovedingrediensen av det at der SAS hadde sitt 3 prosjektmøte så hadde Norwegian allerede implementert dette - raskt og effektivt. Der har SAS sitt store ankepunkt - endringer og spareplaner tar så utrolig lang tid(ja vet at effektene av spareplaner kommer etterhvert men å få beslutninger satt ut i livet - det er det jeg tenker på).

I tillegg å kunne føre regnskap på en måte som ikke tar hensyn til fremtidige pensjonsforpliktelser i en slik strl orden er jo ikke i henhold til noen annen bedriftsstruktur jeg kan komme på i farten(bortsett fra å gå inn som eier i en fotballklubb da, der man KUNNE skrive verdien på spillere opp etter eget forgodtbefinnende for å havne i pluss på årets regnskap - uten sammenligning forøvrig - men kreativ regnskapsføring kan vi kalle det). Men ja lovverket har gitt rom for dette og således har alle kunne blitt forledet til å tro at SAS ikke går så verst. Dog har ledelsen i SAS blitt presset til å ha et mer troverdig regnskap som står til troverdighet og den ærligheten tror jeg er bra. Det kan faktisk også gjøre noe med en bedriftskultur som jeg vet(og jeg vet det er fy fy og si man prater med noen i et flyselskap pga av at jeg kan komme til å skrive noe som han/hun ikke burde sagt men det bryr jeg meg ikke om) kan være litt delt hvor de gamle satte og lite endringsvillige står imot de yngre og endringsvillige..

Ja jeg vet jeg får kjeft nå av SAS gjengen - men jeg ønsker ikke SAS annet en godt men jeg ønsker de skal drifte seg av egne penger ikke mine skattepenger i tillegg til de 150000NOK jeg i snitt de 10 siste årene har lagt igjen i selskapet.