Quote:
Originally Posted by HenrikP
Blir 4excellence kraftig akslerert, kastet på dør? Ser vi Core SAS 2.0?
|
Hva med CoreExcellence...
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- Ny hjemmeside med bedre funksjonalitet for å få ned antall kundehenvendelser per telefon
|
Drøm videre...
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- App lanseres med samme begrunnelse som punktet over
|
Man kan jo håpe
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- Kundeservice tas in-house igjen, gjerne etter modell etter WIAS. God kundeservice er viktig og lange telefonkøer må unngås.
|
Skjer neppe
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- Ny langsiktig flåtestrategi: Bestillinger på Airbus 350, Airbus 320 NEO(allerede bekreftet) og CSeries skal inn. Boeing fases ut. Dette støttes selvsagt av en emisjon
|
Strategi sikkert... men særdeles langsiktig, uten vesentlige bestillinger foreløpig. Emisjon. nei.
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- Blue1 innlemes fullstendig i SAS
|
Mulig
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- En rekke nye ruter lanseres
|
Det blir det nok, men med dagens matriell, så noen kommer og noen går
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- Det kuttes kraftig i administrasjon, der bl.a SAS-IT outsources
|
SAS-IT er da outsourcet for lenge siden, de funksjonene som er har kun formål og være bindeledd til
CSC (at disse funksjonene vokser fordi det viste seg at oursourcing var dyrere enn ventet bør vel også være en vekker for ledelsen)
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- CPH styrkes som hub, gjennom flere direkteruter til skandinavisk, polske og tyske byer...
|
Tja
Quote:
Originally Posted by HenrikP
- Alle flighter skal betjenes med minimum antall crew....
|
Sannsynlig
Quote:
Originally Posted by HenrikP
Kort oppsumert: 4excellence består, men kostnadskuttene blir større enn først planlagt.
|
Det er vel ingen overraskelse.
Jeg tror det kommer mange høytflyvende planer, som sikkert hørtes fine ut i styrerommet, men faller pladask etter at realitetssjekken slår til. Men etter at markedsavdelingen har rukket å sende pressemeldingene.