Quote:
Originally Posted by F35Landing
Du har selvsagt et poeng, men det er uunngåelig: om noen år (fortere enn du tror) er du en av oss "gamle". Da kommer en fremtidig du og slår til på en langt dårligere kontrakt enn det du takker ja til nå. Og da setter du deg bare inn i hans situasjon og kutter lønnen din i to for "å gi" han jobb? Husk at det er viktig å tenke litt lenger enn bare her og nå 
|
Ja, jeg ser den, og jeg skjønner veldig godt hvordan du tenker. Og selvfølgelig er det siste jeg også ønsker at betingelsene skal bli dårligere i bransjen. Og jeg er fullstendig klar over at jeg selv er med på denne utviklingen. Men hva mener du man skal gjøre? Skal man søke seg til Afrika eller Asia og bo der når man kanskje har kone og barn i Europa? For å "redde" bransjen i Europa? Hva ville du gjort?
Hele problemet ligger i at det er altfor mange nyutdannede piloter til antall selskapsjobber. Pilotutdanningsinstitusjoner i Norge (Pilot Flyskole o.l.) lokker med en yrende fremtid hånd i hånd med
SAS og Widerøe, når realiteten er en helt annen.
Fremtiden er imidlertid ikke så forferdelig mørk... Ryanair slutter å ekspandere om kort tid(kutter kraftig i sin pilotrekrutering), Norwegian sine bemanningsbyråer ansetter nå bare piloter med type rating og erfaring.