View Single Post
Old 07-10-2012, 23:37   #1077
Flap15
ScanFlyer Blue

Ryanair Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by 73H View Post
Hadde vel kanskje ikke trodd for 2 år siden at jeg nå skulle si at jeg vurderer å takke nei til Norwegian til fordel for å fornye kontrakten i Ryanair...!

Måtte bare andre gjøre det samme, slik at de ikke kan fortsette å senke lista for hver måned som går..!
Tommel opp! Endelig noen som ser hva som skjer. Det er ikke lenger Ryanair som legger lista for hva som skjer. Nå som Norwegian går nye, drøye veier når det gjelder vilkår og betingelser ser Brookfield-kontraktene plutselig ganske attraktive ut. Utolig, men sant.

Quote:
Originally Posted by Lowandslow View Post
Måtte bare andre takke nei til BÅDE DY og FR....................
Helt enig. De nyutdannede pilotene burde i stedet ri rett inn på en rosa engjørning på intervjuet til SAS/Widerøe og charterselskapene, der de absolutt setter pris på en fersk CPL-pilot med 180 timer. Eller så synes jeg at de bør jobbe på Rimi (med helgejobb på Bunnpris) i 26 år for å få råd til de ekstra timene i PA28 (som gir en så utrolig verdifull erfaring for livet som yrkesflyger på B737) for å bli vurdert til jobben.

Ser absolutt poenget ditt, men å si det slik du sier blir bare dumt og ikke minst latterlig. En nyutdannet pilot vil jobbe som PILOT. Tro det eller ei, så bryr man seg faktisk ikke mest om pensjonsordninger og silkepolstrede uniformer når alternativet er at man blir sittende på bakken og føler at man har sløst bort en utdanning (i tillegg til en enorm gjeld for noen).

En liten note til alle dere forumister som tror at alt er kontraktspilotenes feil:
-Sett deg selv i vår situasjon. Ville du gitt opp din høyere utdanning (revisor, økonom, lege, tannlege, lektor, pilot), bare for å gjøre et slags standspunkt for å kanskje bedre fremtiden til den yrkesgruppen du da velger å ikke ta en del av?

Husk at det er veldig lett for dere kapteiner/SFOs med fine gullkantede kontrakter å dømme kontraktspilotene som "ødelegger" bransjen. Men sett dere selv i vår situasjon. Hvordan ville dere agert? Tenk tilbake i tid. Ville dere valgt vekk yrket deres for redde vilkårene til de som har jobbet der i 20 år?

Last edited by Flap15; 07-10-2012 at 23:42.
Flap15 is offline