Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Kanskje ikke dumt å ta på realismebrillene litt også .. Ja, SAS har ikke håndtert sine siste endringer like elegant, men bransjen er i endring og andre sekskaper gjør også endringer uten at folk hyler over seg. For folk flest har det meste minimal betydling i den store sammenhengen, og jeg har inntrykk at en del av de som skriker høyest ikke er av de som dette berøres mest ...
|
SAS må selvsagt i likhet med andre selskaper velge hvordan de setter sammen sine produkter, og dette er ikke verdens viktigste emner. Problemet er at
SAS ofte først har gått høyt på banen og brukt formuer på reklame hvor de forteller at de har inkludert noe som deres argeste konkurrent(er) ikke har, gjerne fulgt opp med litt raljering og latterliggjøring av andre i pressen. De har altså selv satt noen på dagsordenen. Og så er det stille om det noen måneder, tekstene på websiten endres og plutselig så gjør de det stikk motsatte av det de tidligere skrøt av.
Jeg er usikker på hva som er grunnen til den manglende evnen til å tenke langsiktig og holde seg til én profil. Muligens er det intern maktkamp, muligens er det bedriftskultur, men utenfra ser det unektelig klønete ut og det er
det som skaffer
SAS mye mer oppmerksomhet enn andre selskaper som innfører de samme endringene.
darkcho: Litt mumoristisk sans kan man da ha ved å sette noe litt på spissen, men at vi de neste årene kommer til å høre fra
SAS om flere av forslagene i quizen er det vel liten tvil om. Det kommer gjerne også en ny runde med kortgebyr, men da med en fast sum og ikke prosentsats.