View Single Post
Old 03-10-2012, 15:15   #87
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Slutt på gratis drikke på SAS Intercont

Quote:
Originally Posted by O_K_ View Post
Såpass lite at om jeg hadde betalt for å sitte fremst i flyet og fått beskjed om at det ble for dyrt å skaffe en flaske eller to til preflightdrink når de skulle dra fra USA så tror jeg at jeg hadde blitt så paff at jeg hadde blitt satt helt ut.

Jeg aner ikke hva en flaske uforseglet champagne koster fra catering i USA, men det kan umulig være stort over $200 for en standard flaske selv der. Prisene på et sete i C kan man lett slå opp, og da blir dette til slutt en vurdering av hvor mye SAS verdsetter passasjerene som blar opp bunkevis med 1000-lapper, og om de gidder å forsøke å tilby et produkt som er på linje med konkurrentene. En flaske champagne holder til mange passasjerer, SAS bruker jo ikke akkurat bøtter som glass, og det er heller ikke alle passasjerene som skal ha.

Hva gjelder reduksjonene i economy... Det er gode forbindelser til FRA, hvor et gult og grått sellskap serverer drikke med smil, selv helt bakerst
En Voff-Klikk (Gul Enke) koster mellom US$ 42.00 og 55.00 og selv bedre (les dyrere dråper) innenfor SAS Standard holder seg godt under US$ 100.00. Selv med en meget dyr Catering Avtale legges det neppe på mer enn US$ 20.00 for levere denne ombord (og selv SleezeCateringandRatsLLC har betydlig lavere innkjøpspris på Champagne)