View Single Post
Old 03-10-2012, 13:30   #63
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Slutt på gratis drikke på SAS Intercont

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg for at du og andre skal forstå det jeg skriver.
Jeg skriver enten på en vanskelig eller en velig tung måte.
Jeg skriver ikke noe sted at dette er noe, noen ønsker.
Overhodet ikke, tror man aldri i noen bransje vil oppleve at kunder skriver eller sier at de vil ha noe fjernet.
Det jeg derimot sier (igjen) er at dette naturligvis har med økonomi å gjøre, å når man ser hva som går hver dag, sammen med hva som svares i ulike kundeundersøkelser og tilbakemeldiner er avgjørelsen (desverre etter min mening) tatt om å fjerne champagne som pre.dep drink.
Problemet er "The Tipping Point" utmerket beskrevet i Malcolm Gladwells bok med samme tittel - isolert sett er ikke disse endringene enorme - men satt sammen i en laaang serie ender mange, meg inkludert, opp med nok i vektskålen at den tipper over i en konkurents favør. Som bosatt med kone og Beagle utenfor Seattle og jobb i Oslo tipper jeg over til Star Alliance Gullkunde i år - og Platinum i 2013 - det på privatreiser og til tross for at jeg ikke får et eneste av de poengene jeg har opptjent i fra SAS. Jeg kan gi deg en konklusjon på kundeundersøkelse når SAS åpner SFO - om SAS ikke klarer å gi oss med United MP poeng er ruten lukket på denne tiden i 2013