Heh -alltid damer som er "whistle-blowers"... Hatten av for nordlændingan!
Så en kommentar til ovenstående poster:
Quote:
Eneste gangen jeg har sett media referere til "agenda 2000+" er i "Nytt på Nytt" i kveld!
|
Gikk inn på den gamle avlagte PC’n og fant frem til biter jeg hadde sakset fra web (ehhh, sikkert nerdete, men jeg ble så lei av å ergre meg over å huske at noe engang var nevnt mht et område jeg er interessert i, men ikke finne tilbake til stoffet). Der lå faktisk sitater fra nevnte agenda, som noen hadde funnet på et dansk reiselivsforum.
Elendigheta dateres tilbake til 1997, så det nytter ikke å skylde på 9-11 eller
LCC. Innholdet er til å bli direkte mørkeredd av, og egner seg ikke på trykk. Jeg fikk ihvertfall bekreftet min mistanke om at SK-ledelsen såvisst kjenner alle triks i ludo mht union-busting. Da ikke så rart at pilotene føler seg lurt?
Outsourcing til lavkostland lå også i strategien, noe vi allerede har sett. Men for all del, for at aksjonærene skal få enda større utbytte må det jo spares i konkurransens navn. Lurer på om direktørene får fet bonus når de ”lykkes”?
Norwegians metode med å behandle pilotene som MEDARBEIDERE er mye smartere. Janne Carlsson mestret også den teknikken (la folk få lov til å utføre jobben sin optimalt og føle tilhørighet), dermed dro de ansatte selskapet til himmels.
Nå ser jeg på nyhetene at direktøren tar en runde på GM for liksom å innynde seg med de stakkars ansatte. Kanskje for å avlede media fra å finne frem til sakens kjerne? Profitt for eierne? Isbamses uttrykk var vel ikke mye off der?
:smokin