Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Det kan jo være et par årsaker til at CPH er langt fremme på dette området:
-De har en velfungerende salgsorganisasjon, som markedsfører seg selv med alle midler.
|
Det kan jeg skrive under på. Jeg siterer fra en artikkel i dagens Flightglobal med tittelen "ROUTES: Copenhagen airport highlights health of Northern Europe economy":
“We have to do something about the perception that all of Europe is in trouble,” says Ole Christensen, the airport’s director of airline sales and route development. He stresses that the economies of many Northern European countries such as Denmark, Sweden, Finland and Norway are performing well."
Sikkert smart å profilere seg sammen med Norge i denne sammenhengen, selv om virkeligheten er en helt annen i Danmark:
http://www.nrk.no/okonomi/krise-i-da...nomi-1.8299885
Videre:
“We have 24 intercontinental routes out of Copenhagen, Oslo has five,” he says.
Noen som kan hjelpe meg å finne Københavns 24 interkontinentale ruter? Jeg sjekket
SRS Analyser for september.
OSL har riktig nok 5, men København har 18. Da har jeg brukt en svært vid definisjon av interkontinental: alt utenfor Europa. For Københavns vedkommende inkluderer det Strømfjord og Kairo.